Pełnoziarniste gofry białkowe.


Naprawdę uwielbiam te gofry. Dzięki odżywce są słodkie i mogą zyskać różne smaki. Robię je w monstrualnej ilości i mrożę, a potem z rana tylko wrzucam do tostera i zanim zdążę zrobić kawę mam już ciepłe, pachnące i chrupiące gofry. No i przygotowanie jest dziecinnie proste ;)

Składniki:
(na 2 porcje - 2 x 5 sztuk w mojej gofrownicy)
► jajko [1 sztuka]
► mąka żytnia pełnoziarnista [100 g / niepełna szklanka]
► woda mineralna [niepełna szklanka]
► proszek do pieczenia [pół łyżeczki]
izolat białka [20 g]
 
Przygotowanie:
  1. Wszystkie składniki zmieszać na gładką masę.
  2. Piec w lekko natłuszczonej gofrownicy aż do uzyskania lekkiego koloru (u mnie ok. 10 min).
Smacznego!


Powiązane artykuły

17 komentarze:

  1. Pycha, uwielbiam gofry! Planuję niedługo zrobić z wiśniową frużeliną:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysł :-) nigdy nie mroziłam gofrów to dla mnie nowość :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mrożenie gofrów zmienia życie ;) Wybieram jeden wieczór, kiedy mam w miarę wolne, szybko robię ciasto i jak się smażą to ogarniam kuchnię czy przygotowuję inne potrawy, a zapas wystarcza nam na kilka dni. Nie ma nic lepszego niż świadomość gofrów w zamrażalniku, tego trzeba spróbować ;D

      Usuń
  3. Cześć! A ja przychodzę się pochwalić, że wybrałam przepis, który wypróbuję jako pierwszy i padło u mnie na mleczną kanapkę :) Oj tak, nie byłabym sobą, gdybym w pierwszej kolejności nie postawiła na coś słodkiego ;) W każdym bądź razie mam małe pytanie. Jak mam rozumieć chudy serek z przepisu? :D Tak, już na tym etapie zaczynam mieć problemy :D W każdym bądź razie chodzi o twaróg, albo coś jak serek homogenizowany lub jeszcze coś innego? A najlepiej podaj mi proszę nazwę konkretnego produktu i będę szczęśliwa :D
    I jeszcze jedno. Gdzie mogłabym dorwać olej kokosowy? Nie rozglądałam się za nim dokładnie w moim mieście i ciekawa jestem, czy można go znaleźć w takich sklepach jak Tesco, Lidl i inne tego typu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej ;) Cieszę się, mam nadzieję, że wszystko pójdzie zgodnie z planem ;) Ja kupowałam serek 0 % tłuszczu u siebie w almie, są takie duże pudełeczka 0,5 kg i nazywa się ,,Emilki'' i taki mi najbardziej smakuje ;) I podpowiem od razu, że najlepiej smakuje słodzony miodem, ja do stewii jestem przyzwyczajona, ale z miodem jest dużo lepszy , wystarczy łyżeczka ;) Olej kokosowy z tego co pamiętam kupowałam w jakimś ekologicznym sklepie za rogiem, ale na bank jest do dostania w delikatesach typu Piotr i Paweł. Pewnie w Tesco też by się znalazł. Ja mam rafinowany, bo ma wyższą temperaturę wrzenia i lepiej -moim zdaniem - sprawdza się w kuchni. W Lidlu czasem bywa, chyba na tygodniach azjatyckich ;) Ale jak nie znajdziesz to rzepakowy też da radę, tak samo klarowane masło, po prostu dałam kokosowy bo a) miałam pod ręką b) jest teoretycznie zdrowszy ;))

      Usuń
    2. Dziękuję bardzo za odpowiedź :) Niestety wymienionych przez Ciebie sklepów w moim mieście nie ma (albo tylko ja nie wiem o ich istnieniu), ale myślę, że bez problemu znajdę potrzebne składniki gdzie indziej :) Także teraz tylko czas ruszyć na zakupy, a później zabrać się za pałaszowanie mlecznej kanapki! ^^

      Usuń
  4. Bardzo ładne gofry i piękny blog :) Na pewno będę zaglądał :)
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Baaardzo, bardzo dziękuję i oczywiście zapraszam częściej ! ;)

      Usuń
  5. Ach, wyglądają świetnie, ale jak dla mnie trochę za dużo kalorii, jak na śniadanie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zjedz połowę, podziel sobie na dwa posiłki albo na dwa dni ^^

      Usuń
  6. Czy jesli zrezygnuje z odzywki to mam ja zastapic taka sama iloscia maki? Czu poprostu pominac?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dałabym całą szklankę zamiast 100 g mąki i powinno być ok ;) (szklanka mąki to ok 120 g, wszystko się zgadza), trzeba jednak pamiętać, że przy pominięciu odżywki:
      a) zmieni się kaloryczność
      b) zmienią się makroskładniki
      c) gofry nie będą słodkie, bo oprócz niej nie ma w przepisie żadnej substancji słodzącej, więc jeśli zależy nam na lekko słodkich gofrach można dodać łyżkę bądź dwie brązowego cukru, trochę syropu z agawy, cukru wanilinowego, syropu klonowego, słodzika czy stewii,
      d) użyłam odżywki waniliowej, więc pomijając ją trzeba będzie dodać kilka kropel (3-4) olejku waniliowego bądź aromatyzowanego cukru, żeby uzyskać podobny smak.
      ;)

      Usuń
  7. I właśnie ze względu na te gofry muszę sobie sprawić gofrownice :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jezus Maria, jeden gofr ma 500kcal? To ja chyba podziękuję i postoje;)

    OdpowiedzUsuń
  9. ,,Składniki na 2 porcje - 2 x 5 sztuk w mojej gofrownicy'' - jedna porcja to 5 gofrów. Czyli jeden ma 100 kcal ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. a jak wygladalby przepis na dwa gofry ? moge dac samo białko z jajka? ile mąki/odzywki ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o przepis na dwa gofry to celowałabym w połowę porcji (czyli mąka 50g, odżywka 10g), bo zawsze trzeba się liczyć z minimalnymi stratami, trochę ciasta zostanie na ściankach miski etc. Możesz spróbować dodać samo białko, ale jednak tłuszcz zawarty w żółtku nadaje gofrom odrobinę chrupkości i - moim zdaniem - wnosi dużo do smaku, ale nie próbowałam wersji z samym białkiem, więc nie mam na ten temat wyrobionego zdania ;) Przy robieniu połowy porcji po prostu rozbełtałabym jajko w miseczce i dodała połowę masy do przepisu. I jeszcze dodam, że ilość gofrów oczywiście może się różnić w zależności od wielkości płytek gofrownicy, moja jest dość mała, stąd tyle sztuk w jednej porcji ;)

      Usuń