Żółte curry z dynią na mleku kokosowym.

To danie jest doskonałe pod wieloma względami. Jest proste, przepyszne, szybkie do przygotowania i idealnie przemyca mnóstwo sezonowych warzyw do naszego codziennego menu. I nie trzeba bawić się z drogimi i trudno dostępnymi pastami curry, wystarczy przyprawa ;)

* kalorie i makroskładniki dla 1 porcji.
Składniki:
Składniki na 4 porcje.
► dynia [200 g]
► mleko kokosowe [100 g / 1/3 puszki]
► papryka żółta [120 g / średnia sztuka]
► cukinia [300 g / pół dużej sztuki]
► curry [2 łyżeczki]
► szczypta soli

Przygotowanie:
  1. Pokroić warzywa w kostkę i gotować w ok. 1 l wody w odpowiedniej kolejności: zacząć od gotowania dyni, po 10 minutach dorzucić paprykę, po kolejnych 5 minutach wrzucić cukinię i gotować przez kolejne 10 minut. 
  2. Doprawić i zalać mlekiem kokosowym.
  3. Dusić na małym ogniu pod przykryciem przez ok. 5 min.
  4. Podawać na gorąco z ryżem jaśminowym
Smacznego!

Powiązane artykuły

9 komentarze:

  1. Narobiłaś mi apetytu na takie danie a takie smaki należą do moich ulubionych :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. ulala.. aleś cudeńko zrobił! ja bym baaardzo jadła, oj bardzo ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Proste, jednogarnkowe danie :) Od razu pomyślałam, że fajnie byłoby je zrobić po treningu, bo człowiek zbytnio się nie narobi. I te kolory! Nie pozostaje nic innego, jak tylko pałaszować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie jadłam dyni, ale chyba w końcu spróbuję. Wygląda wyśmienicie! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A jak ja już mam dynię w słoiku (taka 'papka' ) to też pewnie można użyć :)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym przepisie dynie kroję w kostkę, więc papka raczej by się tu nie odnalazła. Ale można z niej zrobić przepyszny sos słodko-kwaśny do makaronu, zerknij na przepis z chrupiącymi muszlami dyniowymi ;)

      Usuń
  6. Nie rozumiem punktu pierwszego :) Mam dynię podzielić na dwie części?

    OdpowiedzUsuń
  7. Błąd w przepisie, za drugim razem powinna być cukinia zamiast dyni, dzięki za czujne oko, już poprawiam ;)

    OdpowiedzUsuń