Ulubione placki proteinowe (3 składniki)

Dziś mam dla Was jedno z moich ulubionych śniadań, zupełny hit w mojej kuchni przygotowywany już dziesiątki razy czyli najlepszy i najłatwiejszy przepis na placuszki białkowe. Są mega proste do przygotowania, robi się je szybko, smaży krótko, a wysoka zawartość białka sprawia, że są idealnym śniadaniem, które zaspokaja głód na kilka godzin. Podaję je zawsze z sezonowymi owocami, czasem z orzechami, masłem orzechowym, powidłami czy miodem. Koniecznie wpadnijcie do Kamili i sprawdźcie jak poszło przygotowanie tego dania kulinarnemu laikowi :)
 kalorie i makroskładniki dla 1 porcji/ 13 sztuk

Składniki:
 składniki na 1 porcję/13 sztuk
jajko [1 sztuka]
► dojrzały banan [1 sztuka]
odżywka białkowa [30 g / 1 miarka]

Przygotowanie:
  1. Banana rozgnieść widelcem bądź blenderem ręcznym na gładką masę z jak najmniejszą ilością grudek. Do tego przepisu najlepiej sprawdzą się banany miękkie i słodkie, z ciemnymi plamkami na skórce. Z uwagi na brak cukru w przepisie dojrzałe banany dadzą nam najwięcej słodyczy i najlepszą konsystencję, tym samym gwarantując mięciutkie i słodkie placki. To też świetny przepis, żeby wykorzystać mocno dojrzałe banany, które lada chwila mogą przejrzeć i nie nadawać się do jedzenia.
  2. Do papki bananowej wbić jajko i dodać odżywkę białkową. Wszystko bardzo dobrze wymieszać - im mniej grudek tym lepiej. Smak odżywki jest dowolny, lepiej wybrać te słodzone, ale sprawdzą się tu zarówno czekoladowe i karmelowe jak i owocowe. Na tym etapie można też dodać przyprawy i dodatki: cynamon, gorzkie kakao, karob, suszone owoce, kawałki czekolady, wiórki kokosowe, kruszone orzechy, przyprawę do piernika itp.
  3. Smażyć na małej ilości oleju (np. kokosowego) albo na nieprzywierającej patelni teflonowej bez tłuszczu. Placuszki smażą się ekspresowo, można je przewrócić na drugą stronę zaraz po ujrzeniu bąbelków na powierzchni, im wcześniej zdjęte z patelni tym bardziej miękkie i puszyste. Masa nadaje się także do wykonania jednego dużego omleta.

Smacznego!

Nadal głodny? :)

38 komentarze:

  1. Są przepyszne! Naprawdę zastanawiam się nad kupnem odżywki białkowej tylko i wyłącznie ze względu na te placuszki ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze, był to jeden z moich głównych powodów zakupu odżywki :)

      Usuń
  2. Nie jadłam jeszcze takich placków, jestem ciekawa jak smakują. Wyglądają przepysznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie są pewnie tak pyszne jak mączne racuchy, ale na pewno zdrowsze :)

      Usuń
  3. Muszę spróbować, ale najpierw potrzebuję jeszcze odzywki białkowej. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez odżywki też da radę, ale będzie to zupełnie inna konsystencja ;)

      Usuń
  4. Już wiem co jutro jem na śniadanie <3 robiłam podobne, ale bez odżywki, a to jest świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj znać koniecznie jak smakowały :)

      Usuń
  5. Ciekawy pomysł z tą odżywką:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W środowisku sportowym dodawanie odżywki do wszystkiego to norma :D

      Usuń
  6. Ne dośc, że odżywcze to i smaczne:)
    udanego i smakowitego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję <3 I wzajemnie oczywiście :)

      Usuń
  7. Robię identyczne, są pyszne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę, nadworny tester załamał rzeczywistość i przetestował przepis zanim się pojawił :D

      Usuń
    2. Hahaha, no widzisz jakie cuda się tu dzieją :D

      Usuń
  8. widziałam te placuszki już u "laika"i muszę przyznać że Kamila poradziła sobie równie dobrze jak mistrz Wilk Syty:) a ja nie mam odżywki białkowej buu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez odżywki też da radę ;) No, Kamila spisała się na szóstkę z plusem ;D dumna nauczycielka ze mnie :D

      Usuń
    2. Ja własnie tez nie jadam odżywki,ale fajnie że można obyć się bez niej :)

      Usuń
  9. Kocham placki i to dosłownie wszystkie :-) pyszności kochana :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Idealne niedzielne i leniwe śniadanie! Wpadam na porcyjkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. znam i uwielbiam :) masz czasem problem, że masa się 'spala'?? mi się czasem zdarza, zastanawiam się czy to może nie przez jajka? Zazwyczaj mam takie z podwórka, ale jak zabraknie to kupuje i wtdy placuszki nie wychodzą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe, że to przez jajka, może ilość tłuszczu w żółtku wpływa na przyklejanie się do patelni i przywieranie. Ale to moja super luźna teoria ;)

      Usuń
  12. Bardzo prosty i ciekawy przepis. Wyglądają bardzoo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dawno już nie robiłam placków tylko z kilku składników. Twoje wyglądają ciekawie, zwłaszcza że jeszcze nie testowałam takich z odżywką. Będę musiała wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie tylko same z kilku składników, jestem zbyt leniwa, żeby uskuteczniać alchemię nad plackami haha ;D

      Usuń
  14. Uwielbiam placki ! Ale u mnie jest o ten jeden, dwa składniki więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Też je uwielbiam i często u mnie goszczą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mam potwierdzenie w ludziach, że są pyszne :D

      Usuń
  16. Wyglądają wspaniale! Smaczne i szybkie w przygotowaniu, czyli to co lubię najbardziej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki <3 Mam nadzieję, że kiedyś spróbujesz :)

      Usuń
  17. Wyglądają po prostu przepysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo zachęcające. Chętnie spróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie poznam Twoje zdanie, mam nadzieję, że będą smakowały ;)

      Usuń
  19. taak uwielbiam te placuszki:) robię takie tylko bez odżywki biłkowej a z mąką ryżową!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam, ale muszę koniecznie ;D

      Usuń
  20. Pysznie <3 :) Bo kto nie lubi placuszków <3

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny przepis, korzystam dość często! Czasem dodaje wiórki kokosowe lub jakieś bakalie/orzechy żeby nie było nudno ;)

    OdpowiedzUsuń