Paella z warzywami - oryginalny, hiszpański przepis! (6 składników)

Przy okazji wycieczki na Teneryfę udało mi się dorwać starą, oryginalną, hiszpańską książkę z regionalnymi przepisami i obiecałam, że kilka z nich na bank pojawi się na blogu. Zaczynamy od czegoś prostego, pysznego i uniwersalnego, bo paella to danie, które można łatwo dopasować do swojego smaku. Możecie z powodzeniem dodać do niej mięso, kreweteki, kalmary czy ulubionych warzywa, ale wersja bazowa jest zwykle taka sama. Warto spróbować wykonać ją w domu bo jest banalnie prosta i bardzo szybka do upichcenia ;)
 kalorie i makroskładniki dla 1 porcji
Składniki
 składniki na 6 porcji
► ryż okrągły np. arborio [400 g]
► marchewka [2 sztuki]
► biała cebula [1 sztuka]
► czosnek [2 ząbki]
► pomidory [1 duża sztuka]
► papryka [1 sz. żółta i 1 szt. czerwona]

Dodatkowo
► olej do smażenia [50 g / 5 łyżek]
► woda [3/4 l]
► sól [1 łyżeczka lub do smaku]
► przyprawa do paelli gotowa lub domowa (szafran/kurkuma, słodka papryka, chili, papryka wędzona, rozmaryn) [2 łyżki]
► do przybrania świeża lub suszona pietruszka

Przygotowanie
  1. W głębokiej patelni bądź woku rozgrzać olej i gdy będzie gorący wrzucić pokrojone w kostkę: cebulę, pomidora, marchewkę, paprykę i czosnek. Gdy warzywa zmiękną zalać je 3/4 l wrzątku.
  2. Gotować całość przez 5 minut i po upływie tego czasu dorzucić ryż. 
  3. Gotować na średnim ogniu przez ok. 15-16 minut.
  4. Doprawić do smaku. Można podawać z dodatkową porcją ciecierzycy czy fasoli, a także z wybranym mięsem.
inspirowane przepisem z książki Cocina Regional Española

Smacznego!
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.445220809009177.1073741832.361368020727790&type=3

Powiązane artykuły

15 komentarze:

  1. jakim cudem porcja 320 kcal skoro 100g ryżu to już 360kcal a mamy tu jeszcze wiecej składników???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Błąd w przepisie! Makro obliczone na 6 porcji (jedna porcja to ok. 65-70 g ryżu + dodatki). W oryginale przepis jest na 4 osoby, ale zawsze obliczam makro z porcji, która dla mnie jest satysfakcjonująca na jeden z 4-5 posiłków w ciągu dnia (czyli średnia porcja dla kobiety powyżej 18 roku życia przy średniej aktywności w ciągu dnia). Nie byłam w stanie wciągnąć całej porcji podanej w przepisie na raz, więc uznałam, że przepis jest w stanie pokryć 6 porcji. Ale przy tłumaczeniu przepisu z książki oczywiście wpisałam ich wersję 4 porcji, a nie moją - poprawioną. Wielkie dzięki za zwrócenie uwagi, już zmieniam. Pozdrawiam! :)

      Usuń
  2. Chyba wyprobuję z krewetkami, bo do tej pory robiłam je tylko smażone z sosem czosnkowym, więc czas na coś nowego :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajny pomysł! Ja za krewetkami nie przepadam, ale jestem na 100% pewna, że będą pasować idealnie :)

      Usuń
  3. Mniam jaka pyszna :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię paelle - jest mocno aromatyczna i pełna kolorów !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię i nie miałam wcześniej pojęcia, że zrobienie jej jest takie proste ;)

      Usuń
  5. a ja bym jadła samo! ale podstawą jest dobry ryż a ja używam tylko razowego i to już pewnie zmieni smak. w każdym razie nie zaszkodzi spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że też będzie pyszne, nawet z razowym ;)

      Usuń
  6. Bardzo prosty i fajny przepis. Lubię ryż, choć przyznam się, że nie jadam go zbyt często. A kurkuma to osobny temat, żeby się nią zachwycać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jadasz ze względów zdrowotnych? Czy po prostu nie lubisz? ;)
      Dzięki wielkie za miłe słowa <3

      Usuń
  7. Uwielbiam, najbardziej lubię z dodatkiem krewetek.

    OdpowiedzUsuń