Niskotłuszczowe placki ziemniaczane - hashbrowns (2 składniki)

Nie będę się za bardzo rozpisywać na temat tej potrawy. Powiem tylko tyle: te placki są przegenialne i gdybym nie była taka leniwa, jadłabym je codziennie. Są super proste - tylko 2/3 składniki, trochę przypraw i gotowe. Idealne na obiad, na wytrawne śniadanie czy ciepłą kolację. Jeśli nigdy nie próbowaliście hashbrowns, koniecznie musicie nadrobić!

kalorie i makroskładniki dla 1 sztuki
Składniki:
 składniki na 10 placków
ziemniaki [500 g / 5 średnich sztuk]
olej rzepakowy [20 g / 2 łyżki]

Dodatkowo
► sól [do smaku ok. 1/2 łyżeczki]
pieprz [do smaku, spora szczypta]
► cebula [mała sztuka lub pół średniej] (opcjonalnie)

Przygotowanie:
  1. Ziemniaki obrać i zetrzeć na tarce o grubych oczkach.
  2. Odcisnąć wiórki ziemniaczane z wody za pomocą praski do ziemniaków, papirowych ręczników lub ściereczki kuchennej.
  3. Dodać startą na tarce cebulę (można pominąć).
  4. Do masy ziemniaczanej wlać olej i doprawić pieprzem i solą. Dobrze wymieszać.
  5. Smażyć na średnim ogniu na suchej, rozgrzanej patelni ok. 5-7 minut z każdej strony. Masę wykładać łyżką i docisnąć szpatułką do patelni.

Smacznego!


https://www.facebook.com/media/set/?set=a.445220809009177.1073741832.361368020727790&type=3

Etykiety: , , , , , , ,