Wilcza Szkoła Gotowania: Curry

przepis na domowe, wegańskie curry z ciecierzycą, mlekiem kokosowym, pomidorami, cukinią | przepis na żołte curry | przepis na czerwone curryDzisiejszy post będzie bardzo specyficzny bo mam dla Was przepis bez przepisu :) Zastanawiałam się czy w ogóle wstawić coś podobnego, ale przyznam, że od kiedy zaczęłam robić własne curry jedliśmy je już na kilkanaście sposobów i wszystkie były równie pyszne. Pisząc curry mam na myśli kremowy gulasz z ciecierzycy i przeróżnych warzyw przygotowany przy użyciu orientalnych przypraw takich jak chili, imbir, kolendra czy kurkuma na bazie mleka kokosowego. Oczywiście nie chodzi tu o oryginalny przepis na tajskie curry ale wolną interpretację tego dania, które daje niesamowitą wolność przy gotowaniu. To genialny sposób na ekspresowy obiad, na zużycie warzyw walających się po lodówce i super posiłek dla osób, które chcą zjeść zdrowo ale nadal przepysznie. Do curry możecie użyć absolutnie wszystkiego co macie pod ręką - zachęcam do eksperymentów!

Składniki:
olej do smażenia (rzepakowy, kokosowy, orzechowy, z pestek) [2-3 łyżki]
► przyprawy świeże (cebula, czosnek, papryczki chili, imbir, trawa cytrynowa, ziarna kolendry, ziarna kuminu itp.)
przyprawy suszone (czosnek granulowany, przyprawa curry, przyprawa chili, kurkuma, papryka słodka, sól, pieprz itp.) lub pasta curry
► warzywa świeże lub mrożone (papryka, pieczarki, cukinia, dynia, ziemniaki, fasolka, pomidory itd.)
► ciecierzyca, soczewica [1 puszka/ 1 szklanka ugotowanego produktu]
► mleko kokosowe [1 puszka]
► dodatki (kawałki mięsa, krewetki, tofu)

Przygotowanie:
  1. Olej rozgrzać w woku, garnku o grubym dnie lub głębokiej patelni.
  2. Wrzucić na olej pastę curry lub posiekane świeże przyprawy takie jak chili, czosnek, imbir czy cebula. Podsmażyć przez 2-3 minuty ciągle mieszając.
  3. Do przypraw dorzucić pokrojone w kostkę warzywa i podsmażać tak długo, aż zmiękną.
  4. Do gotowych warzyw dorzucić ciecierzycę/soczewicę, mleko kokosowe i ewentualne dodatki. Dobrze wymieszać i spróbować. W razie potrzeby doprawić.
  5. Gotować na małym ogniu przez ok. 15 minut, aż sos lekko zgęstnieje. 
  6. Podawać na ciepło lub zimno z ryżem, kaszą, pieczywem lub makaronem.
Smacznego!
przepis na domowe, wegańskie curry z ciecierzycą, mlekiem kokosowym, pomidorami, cukinią | przepis na żołte curry | przepis na czerwone curry

Powiązane artykuły

12 komentarze:

  1. Przyznam, że jeszcze nie jadłam curry, ale ten wpis mnie zachęcił!

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda apetycznie właśnie namoczyłam ciecierzycę i jutro musze coś z niej wyczarować dziękuję na inspiracje na jutrzejszy obiad ;d
    pozdrawiam . :d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, czad! Mam nadzieję, że dasz znać jak poszło :D

      Usuń
  3. Bardzo lubię takie dania.
    smaczne pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie wypróbuję ten przepis ale niestety nie lubię mleka kokosowego :( czy można je w jakiś sposób zastąpić np. zwykłym mlekiem ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 200 ml śmietanki kremówki powinno dać radę :)

      Usuń