Wilcza Szkoła Gotowania: Koktajle (4 składniki)

Szczerze powiedziawszy, nigdy nie przepadałam za koktajlami, zwłaszcza w formie posiłku. Nie potrafiłam się nimi najeść i nie czerpałam z ich picia żadnej przyjemności. Postanowiłam jednak, że musi być w tym wszystkim jakiś ,,myk'' i kilkadziesiąt eksperymentów później okazało się, że jest sposób na to, żeby pokochać picie koktajli, trzeba tylko znaleźć idealne proporcje. Dzielę koktajle na dwie kategorie: kremowe, gęste i sycące, które można wypić w ramach śniadania czy innego posiłku oraz lekkie, witaminowe i odświeżające, składające się głównie z warzyw i owoców, idealne zamiast soku z kartonu jako dodatek do posiłku. Dziś podzielę się z Wami moimi ,,wzorami'' :)

To kremowe i sycące smoothie jest idealne jako zamiennik posiłku. Cztery składniki stanowią bazę, do której można dorzucić przeróżne dodatki: kakao, cynamon, owoce jagodowe, serek, wiórki kokosowe itp. Po wypiciu jestem porządnie najedzona,a  głód nie pojawia się przez kolejne kilka godzin.

Składniki:
► jogurt lub mleko (z mleka krowiego lub wersja roślinna) [1/2 szklanki
► płatki owsiane lub jaglane, suche [1/2 szklanki]
► mrożone banany (nadają konsystencję zbliżoną do lodów) [1 szklanka]
► masło orzechowe, sezamowe, migdałowe [1 łyżka]
► + ulubione dodatki

Przygotowanie:
  1. Zblendować wszystkie składniki do uzyskania gładkiego napoju.





Ta wersja jest o wiele lżejsza i bardziej przypominająca sok. Zwykle dodaję do niej bardzo soczyste owoce takie jak cytrusy, brzoskwinie, mango, ananasa czy truskawki. Jeśli podmieniam wodę na sok to tylko jednodniowy, albo świeży pomarańczowy, ale oczywiście decyzja należy do Was :) W roli zieleniny świetnie sprawdzi się szpinak, jarmuż, pietruszka, sałata lub gotowe zielone mixy do koktajli. Dla dodatkowej wartości odżywczej dodaję chia lub siemię lniane.

Składniki:
► woda / świeży sok / woda kokosowa [1 szklanka]
► zielenina [1/2 szklanki]
► soczyste owoce [1 szklanka]
► chia / siemię lniane [1 łyżka]
► + ulubione dodatki

Przygotowanie:
  1. Zblendować wszystkie składniki do uzyskania gładkiego napoju.
    Smacznego!

    Nadal głodny? :)

    14 komentarze:

    1. Cieszę się, że blog już działa a koktajl wyborny :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Ekspresowy remont robiliśmy :) Cieszę się, że tęsknicie haha :D A tak poważnie, baaardzo dziękuję :)

        Usuń
    2. Wersja kremowa bardzie do mnie przemawia ;) Jakoś mam opory przed zielonymi koktajlami.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Też miałam opory ale na bazie soczku z dobrymi owocami jest ekstra :D Z lodem szczególnie!

        Usuń
    3. Wygląd obłęd :) a te kubki są świetne!

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Ulubione słoiki z uchem <3 Dziękuję <3

        Usuń
    4. Ja biorę oba i kremowy i zielony! :D

      OdpowiedzUsuń
    5. Ale pycha!!! Cudownego weekendu:)

      OdpowiedzUsuń
    6. Obie wersje wyglądają i brzmią smakowicie i nie potrafiłabym wybrać jednej z nich.

      OdpowiedzUsuń
    7. A można inne owoce mrożone zamiast bananów ?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. banany dają swoistą kremowość, zwłaszcza w czekoladowej wersji koktajlu, ale na pewno różne owoce się sprawdzą :)

        Usuń