Bezglutenowe knedle jaglane ze śliwkami (6 składników)

Jesień zbliża się wielkimi krokami, więc powoli radzę przygotowywać się na wszystkie sezonowe pyszności, które nadchodzą. Dziś mam dla Was klasyczny przepis a'la Wilk Syty czyli kilka składników na krzyż, z których wychodzą szybkie i proste, bezglutenowe, wegańskie knedle na bazie kaszy jaglanej ze śliwkami. Mięciutkie, pyszne, w zdrowszej wersji :) Czas wykorzystać piękne, dojrzałe węgierki, które można teraz dostać na każdym kroku!
 

kalorie i makroskładniki dla 1sztuki

Składniki: 
składniki na 14 dużych knedli
► kasza jaglana [200 g / 1 szklanka]
► mąka ryżowa [3 kopiaste łyżki]
► mąka ziemniaczana [3 kopiaste łyżki]
► cukier puder [3 płaskie łyżki]
► cukier wanilinowy [1 łyżka]
► śliwki węgierki [6 sztuk]

Przygotowanie:
  1. Kaszę włożyć do rondelka, zalać wrzątkiem i zostawić na 2-3 minuty. Przelać kaszę na durszlak i przepłukać aż woda płynąca spod kaszy nie była mętna.
  2. Ponownie włożyć kaszę do garnka i zalać 2 szklankami wrzątku. Doprowadzić do wrzenia i gdy zacznie się gotować, przykryć i zmniejszyć ogień. Po upływie 10 minut zdjąć z ognia i zostawić na dodatkowe 5 minut. Zblendować kaszę blenderem ręcznym póki jest ciepła. 
  3. Do kaszy dodać mąkę, cukier puder i cukier wanilinowy. Zagnieść ciasto.
  4. Śliwki wypłukać, osuszyć i przekroić na połówki wyciągając pestkę.
  5. Stół podsypać mąką ryżową i całe ciasto podzielić na 14 części. 
  6. Na spłaszczone placuszki ciasta nałożyć połówkę śliwki owinąć ciastem i nadać owalny kształt tworząc knedle.
  7. Gotować we wrzącej wodzie przez ok. 5 minut aż do wypłynięcia.
  8. Podawać z cukrem, jogurtem lub (jak w moim przypadku) bułką tartą podsmażoną na maśle z cukrem trzcinowym i cynamonem. Po przygotowaniu bułki na patelni obtaczam w niej knedle i podaję na ciepło.

Smacznego!

Powiązane artykuły

14 komentarze:

  1. Witam, czy można zastąpić mąkę ryżową i ziemniaczaną innym typem mąki? Wygląda bardzo apetycznie i z pewnością wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eksperymentowałabym z mąką pszenną :) Niestety w razie użycia mąki bezglutenowej zamiast ryżowej (np. jaglanej) nadal trzeba użyć ziemniaczanej. Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Aż zrobiłam się głodna:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ślinę mam aż po sam pas! Chcę je ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przygotujesz je spokojnie w pół godzinki :)

      Usuń
  4. lecę po śliwki! od samego patrzenia nabrałam ochoty na knedle *.*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiesz jak mnie to cieszy :D

      Usuń
  5. Świetny przepis - chętnie bym spróbowała takich trochę innych knedli :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) To nic tylko lepić knedelki :D

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Taaaaaaaaaak <3 Dasz znać jak poszło?

      Usuń
  7. Zrobiłam, pycha! Część ze śliwkami, ćzęść z truskawkami a część takich "kopytek". Z podwójnej porcji dla trzech osób jak znalazł. Smak inny od tradycyjnych, ale to nie znaczy, że gorszy
    Polecam i będę próbować inne rzeczy z bloga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale przemiło! Dzięki za komentarz, od razu człowiekowi milej na serduchu :) Cieszę się, że smakowało, teraz będzie sezon truskawkowy, więc spróbuję Twojej wersji :) Mam nadzieję, że reszta przepisów też się spodoba!

      Usuń