Makaron orzechowy z tofu (5 składników)

Czasem każdy miewa takie dni, że ostatnie na co mamy ochotę to stać godzinami przy garach. Człowiek przychodzi do domu zmęczony i jedyne co przychodzi do głowy to koc, dobry film i spora micha sytego, gorącego jedzenia. I to właśnie przepis na takie dni! Z dedykacją dla wszystkich studentów, ludzi sukcesu i kuchennych leniwców. Smacznego! 

*kalorie i makroskładniki dla 1 porcji

Składniki
Składniki na 4 porcje 
► tofu [300 g / 1 kostka]
► makaron (soba, ryżowy, ramen) [200 g]
► chińskie warzywa (mrożone) [450 g / 1 paczka)
► masło orzechowe [ok. 100 g / 4 łyżki]
► mleczko kokosowe [30 g / 3 łyżki]

Przyprawy
► chili [1 łyżeczka]
► olej do smażenia (u mnie kokosowy) [10 g / 1 łyżka]
► sól do smaku

 Przygotowanie
  1. Tofu pokroić w kostkę i podsmażyć na oleju kokosowym do momentu, aż brzegi staną się chrupiące. Gdy będzie gotowe, dodać warzywa i smażyć pod przykryciem do miękkości. (ok. 15 min na średnim ogniu)
  2. W tym czasie ugotować makaron zgodnie z instrukcjami na opakowaniu.
  3. W miseczce wymieszać masło orzechowe, mleko, chili, sól i pieprz. Jeśli masło będzie zbyt gęste można je wstawić na kilka sekund do mikrofali lub dodać odrobinę wrzątku. W zależności od tego jakiej marki masła orzechowego używacie - trzeba będzie dobrać wszystko pod swój smak. Jeśli masło nie jest słodzone, do całości można dodać łyżeczkę miodu, agawy lub syropu klonowego.
  4. Wymieszać wszystkie składniki z sosem i podawać na gorąco.

Smacznego! 
 

Etykiety: , , , , , , , , , , , , ,