Fit brownie z fasoli (6 składników)

Ten przepis jest dość niezwykły - żadnej mąki, glutenu, a mięciutki i kremowy jak tradycyjne ciasto czekoladowe. Po konsultacji z najlepszymi doradcami na facebooku wróciłam do zamieszczania kaloryczności w przepisach. I tu kolejna niespodzianka - makro też ma świetne :) Możecie je podać z kwaśnymi owocami (najlepszy sposób, żeby przełamać smak czekolady!), masłem orzechowym, polewą czekoladową, do kawy, na deser lub drugie śniadanie.

kalorie i makroskładniki dla 1 porcji

Składniki
składniki na 4 duże kawałki
► czerwona fasola [1 puszka]
► jajka [2 sztuki]
► *ksylitol [50 g / 3 i 1/2 łyżki]
► ciemne kakao [30 g / 3 łyżki]
► olej kokosowy [10 g / 1 łyżka]
► czekolada mleczna lub gorzka [50 g / 1/2 tabliczki]

Dodatki
► proszek do pieczenia [1/2 łyżeczki]
► przyprawa do piernika [1 łyżeczka]

*odkąd zaczęłam prowadzić bloga dowiedziałam się (od Was!), że nie przepadam za zbyt słodkimi deserami :) Po zrobieniu masy sprawdź proszę smak i jeśli lubisz słodkości - śmiało dodaj więcej ksylitolu!  

Przygotowanie
  1. Odcedzoną i opłukaną fasolę i jajka zmiksować w misie blendera na gładką masę. Dodać ksylitol, kakao, proszek do pieczenia, przyprawę do piernika i płynny olej kokosowy.
  2. Czekoladę posiekać na kawałki i wymieszać z ciastem za pomocą łyżki.
  3. Przełożyć do formy wyłożonej papierem do pieczenia i piec przez 20 min w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.
  4. Polecam podawać ze świeżymi owocami i zdrową polewą czekoladową.

Smacznego! 

Etykiety: , , , , , , , , , , ,