Pieczone warzywa w miodzie i czosnku (5 składników)


Nie ma nic lepszego niż pieczone ziemniaki - jak dla mnie pasują do miliona potraw i chyba nigdy mi się nie znudzą. Fajnym trikiem na przemycenie dodatkowych witamin i ciekawego smaku do takich obiadowych dodatków, jest dorzucenie różnych innych warzyw korzeniowych. Pod tym względem mamy luksus - w Polsce można dostać niesamowite warzywa za grosze, praktycznie o każdej porze roku. Do tego przepisu nada się wszystko: ziemniaki, bataty, seler, pietruszka, marchewka, topinambur... a nawet buraczki! :D Możecie kombinować do woli :) Warto, choćby żeby ożywić klasycznego schabowego.

Składniki
Składniki na 4-5 porcji 
► warzywa korzeniowe (tutaj do wyboru :)) [ok. 1,5 kg]
► miód [1 łyżka]
► sos sojowy [1 łyżka]
► czosnek [2-3 ząbki]
► olej rzepakowy [2 łyżki]

Przygotowanie
  1. Warzywa obrać, pokroić w kostkę i wrzucić na teflonową blaszkę. Dodać 2 łyżki oleju i wstawić do piekarnika nagrzanego do 250 stopni na ok. 20 minut (aż będą zupełnie upieczone). Przemieszać w połowie pieczenia.
  2. W międzyczasie zmieszać miód, sos sojowy i przeciśnięty przez praskę czosnek.
  3. Zmniejszyć grzanie do 180 stopni, oblać warzywa glazurą, wymieszać i piec przez kolejne 5 minut. Miód powinien się lekko skarmelizować, a czosnek uwolnić swój aromat.
  4. Po wyjęciu z pieca można opcjonalnie oprószyć solą morską. Podawać na ciepło.

Smacznego! 

Powiązane artykuły

10 komentarze:

  1. Warzywa w słonecznych kolorach - aż chce się spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic tylko śmigać do warzywniaka :)

      Usuń
  2. Pieczone warzywa to życie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham to danie! Sama na okrągło pichcę coś podobnego :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widać mamy podobne ulubione smaki <3

      Usuń
  4. Składniki już zakupione:-) Czekają żeby je upiec ;-)

    OdpowiedzUsuń