Placuszki z kaszy jaglanej z wędzonym łososiem (4 składniki)

To jeden z tych przepisów, który jest zaskakująco dobry. Przepis wydaje się zwykły, nie dodawałam też mnóstwa przypraw nie chcąc zabijać smaku łososia - strzał w dziesiątkę. Bardzo intensywne w smaku placuszki są konkretne i pożywne - kilka sztuk spokojnie wystarczy, żeby zaspokoić głód. Świetne do pudełka na wynos :)

kalorie i makroskładniki dla 1 sztuki
Składniki
Składniki na 16 placuszków
► kasza jaglana sucha [180 g / 1 szklanka]
► jajka [2 sztuki]
► łosoś wędzony [100 g]
► świeży koperek [1/2 pęczka]

Dodatkowo 
► sól [1 płaska łyżeczka]
► pieprz czarny mielony [duża szczypta]
► olej do smażenia [mniej więcej 1 łyżka]

Przygotowanie
  1. Kaszę jaglaną przesypać do rondelka i zalać wrzątkiem. Po 2-3 minutach przełożyć kaszę na drobne sito i wypłukać całą mętną wodę. 
  2. Ponownie włożyć kaszę do garnka i zalać 2 szklankami wrzątku. Doprowadzić do wrzenia i gdy zacznie się gotować, przykryć i zmniejszyć ogień. Po upływie 10 minut zdjąć z ognia i zostawić na dodatkowe 5 minut. Zblendować kaszę blenderem ręcznym póki jest ciepła. 
  3. Kaszę lekko przestudzić, wbić do niej jajka, przyprawy i porządnie wymieszać.
  4. Na koniec dodać pokrojonego w małą kostkę łososia i posiekany koperek.
  5. Smażyć na złoto z obu stron na małej ilości oleju, odsączyć na ręczniku papierowym i podawać z jogurtem naturalnym, dodatkowym koperkiem i świeżym sokiem z cytryny.

Smacznego! 

Powiązane artykuły

3 komentarze:

  1. łosoś łosoś, pewnie kiedyś jeszcze skosztuję bo bardzo lubiłam choć obecnie mięsa w mojej diecie brak.
    Ale takie jaglane kotleciki robiłam już i są pyszne również z innym dodatkami takimi jak pieczarki, czosnek, czy pietruszka więc jakoś przeżyję bez łososia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo smaczne ☺polecam ☺samo zdrowie ☺☺☺

    OdpowiedzUsuń