Tabbouleh z kaszą jaglaną (7 składników)

kasza jaglana, tabbouleh, sałatka, zioła

Sałatkę tabbouleh znają już chyba wszyscy - to eksplozja smaku i świeżości, choć oryginalnie pochodzi z Libanu, to o dziwo składa się z typowo polskich, sezonowych składników, które dostaniecie dosłownie wszędzie. Wymieniłam tradycyjnie używaną kaszę bulgur na naszą, jaglaną, bo z jaglaną wszystko smakuje świetnie :D Idealnie prosta w przyrządzeniu, będzie pasować do każdego mięsa, strączków, grilla czy solo, jako super zdrowy lunch!

kasza jaglana, tabbouleh, sałatka, zioła
kalorie i makroskładniki dla 1 porcji

Składniki
Składniki na 4 porcje
► kasza jaglana sucha [90 g / 1/2 szklanki]
► natka pietruszki [1 pęczek]
► mięta [garść listków]
► pomidor [1 sztuka]
► ogórki gruntowe [2 sztuki]
► oliwa z oliwek [2 łyżki]
► cytryna [1 sztuka]

Składniki
► sól i pieprz [do smaku]

Przygotowanie
  1. Suchą kaszę przesypać na sito i porządnie przepłukać zimną wodą (aż woda, która będzie spływać z kaszy będzie zupełnie czysta i przejrzysta). To kluczowy krok w przygotowaniu kaszy, pomaga pozbyć się charakterystycznej goryczki.
  2.  Opłukaną kaszę przesypać do garnka i zalać wrzątkiem. Pozostawić na 2/3 minuty i ponownie odsączyć na sicie.
  3. Gotową, sparzoną kaszę przełożyć do garnka, zalać szklanką wrzątku i gotować na małym/średnim ogniu pod przykryciem przez 15 minut. Po upływie tego czasu zdjąć z ognia i pozostawić w garnku pod przykryciem na kolejne 5 minut.
  4. Do gotowej kaszy dodać sok i skórkę z połówki cytryny oraz oliwę z oliwek, wymieszać.
  5. Ogórki obrać i wydrążyć, pokroić w małą kostkę. Pomidory (można opcjonalnie obrać) także wydrążyć i pokroić w ten sam sposób.
  6.  Do kaszy dodać warzywa, posiekane zioła i doprawić do smaku. Wymieszać i odstawić do lodówki na ok 30 min, żeby smaki się przegryzły.
  7. Jeśli lubicie ostrzejsze smaki można dodać posiekaną surową cebulkę/dymkę oraz czosnek (opcjonalnie).

Smacznego! 
kasza jaglana, tabbouleh, sałatka, zioła

Nadal głodny? :)

4 komentarze: