Wegański pad thai (7 składików)

Pad thai to danie, które uzależnia od pierwszego kęsa. W wersji oryginalnej, robi się go na bazie sosu rybnego, ale za bardzo lubię Wam (i sobie!) ułatwiać życie, żeby biegać pół dnia za takimi składnikami :D Uwielbiam upraszczać tego typu przepisy (jak np. uproszczony kurczak Teriyaki) i choć smak może nie być w 100% autentyczny, nic nie jest w stanie mnie przekonać, że góra zabójczo pysznego makaronu przygotowana bez wysiłku we własnej kuchni nie jest tego warta :) To samo tyczy się warzyw - nie onieśmielajcie się, że nie macie w zapasie trawy cytrynowej i kiełków soi - wrzućcie co zalega na dnie lodówki, świetnie sprawdzi się papryka, cebula, marchewka, a nawet cukinia, a jeśli w kuchni wieje pustkami, wystarczy mrożona mieszanka warzyw do dań chińskich.  Ten wegański przepis  podpatrzyłam u moich przeulubionych kucharzy The Happy Pear, wierzcie lub nie, ale przygotowali go w równe 5 min z zegarkiem w ręku. Szaleństwo!

pad thai, wegański obiad, bez mięsa, tofu, kuchnie świata, makaron ryżowy, kuchnia tajska
kalorie i makroskładniki dla 1 porcji

Składniki
Składniki na 4 porcje
► makaron ryżowy (szersze wstążki) [200 g]
► mleczko kokosowe [200 ml / 1/2 puszki]
► limonka [1 sztuka]
► sos sojowy [3 łyżki]
► syrop klonowy [1 łyżka]
► tofu [180 g / 1 mała kostka]
► ulubione warzywa [ok. 2 szklanki]

Dodatkowo
► olej do smażenia
► czosnek granulowany [1/2 łyżeczki]
► imbir suszony [1/2 łyżeczki]
► sól, pieprz [do smaku]
► płatki chili [do przybrania - opcjonalnie]
► świeża kolendra [do przybrania - opcjonalnie]
► prażone orzechy nerkowca [do przybrania - opcjonalnie]

Przygotowanie
  1. Osuszone tofu pokroić w kostkę, doprawić solą i pieprzem i smażyć na łyżce wybranego oleju aż się zrumieni z każdej strony.
  2. Na tej samej patelni podsmażyć wybrane warzywa do miękkości (ok. 3 do 5 minut).
  3. W osobnym naczyniu przygotować sos - zmieszać mleczko kokosowe z sokiem z połówki limonki, sosem sojowym i syropem klonowym (można podmienić na miód lub łyżkę brązowego cukru), czosnek oraz imbir.
  4. Ugotować makaron zgodnie z instrukcjami na opakowaniu.
  5. Na patelnię do warzyw dodać tofu i zalać sosem - gotować przez 5 minut aż sos się lekko zredukuje.
  6. Dodać makaron, wymieszać i nakładać póki gorące.
  7. Można przybrać płatkami chili, kolendrą i nerkowcami.

Smacznego!
pad thai, wegański obiad, bez mięsa, tofu, kuchnie świata, makaron ryżowy, kuchnia tajska

Nadal głodny? :)

7 komentarze:

  1. Pysznie wyglada! Wegańskie dania najlepsze <
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, zgadzam się, nawet mięsożercy uwielbiają :D

      Usuń
  2. Mmm pychota!:) https://julias-cooking.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, wygląda naprawdę mega pysznie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha i nieskromnie powiem, że takie było! :)

      Usuń
  4. Hej! Totalnie uwielbiam Twojego bloga, świetny pomysł z 7 składnikami! :)

    Mam sugestię, która może pomóc odbiorcom tych pysznych przepisów. Może mogłabyś dodać taką ikonę na bloga, dzięki której będzie można pobrać przepis jako pdf? Teraz gdy klika się "drukuj" wszystko się rozjeżdża, a tak mogłybyśmy Twoje oryginalne przepisy wklejać do kulinarnego zeszytu :)

    Powodzenia i wytrwałości!

    Pozdrawiam, Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Kasiu, bardzo dziękuję za sugestię! Sama przepisów nigdy nie drukuję, więc nie zwracałam na o uwagi, ale zdecydowanie pomyślę nad jakimś fajnym rozwiązaniem w tym stylu :) Cieszę się, że korzystasz z przepisów i jeszcze raz dziękuję za pomysł! Pozdrawiam :)

      Usuń