Wegański pad thai (7 składików)

Pad thai to danie, które uzależnia od pierwszego kęsa. W wersji oryginalnej, robi się go na bazie sosu rybnego, ale za bardzo lubię Wam (i sobie!) ułatwiać życie, żeby biegać pół dnia za takimi składnikami :D Uwielbiam upraszczać tego typu przepisy (jak np. uproszczony kurczak Teriyaki) i choć smak może nie być w 100% autentyczny, nic nie jest w stanie mnie przekonać, że góra zabójczo pysznego makaronu przygotowana bez wysiłku we własnej kuchni nie jest tego warta :) To samo tyczy się warzyw - nie onieśmielajcie się, że nie macie w zapasie trawy cytrynowej i kiełków soi - wrzućcie co zalega na dnie lodówki, świetnie sprawdzi się papryka, cebula, marchewka, a nawet cukinia, a jeśli w kuchni wieje pustkami, wystarczy mrożona mieszanka warzyw do dań chińskich.  Ten wegański przepis  podpatrzyłam u moich przeulubionych kucharzy The Happy Pear, wierzcie lub nie, ale przygotowali go w równe 5 min z zegarkiem w ręku. Szaleństwo!

pad thai, wegański obiad, bez mięsa, tofu, kuchnie świata, makaron ryżowy, kuchnia tajska
kalorie i makroskładniki dla 1 porcji

Składniki
Składniki na 4 porcje
► makaron ryżowy (szersze wstążki) [200 g]
► mleczko kokosowe [200 ml / 1/2 puszki]
► limonka [1 sztuka]
► sos sojowy [3 łyżki]
► syrop klonowy [1 łyżka]
► tofu [180 g / 1 mała kostka]
► ulubione warzywa [ok. 2 szklanki]

Dodatkowo
► olej do smażenia
► czosnek granulowany [1/2 łyżeczki]
► imbir suszony [1/2 łyżeczki]
► sól, pieprz [do smaku]
► płatki chili [do przybrania - opcjonalnie]
► świeża kolendra [do przybrania - opcjonalnie]
► prażone orzechy nerkowca [do przybrania - opcjonalnie]

Przygotowanie
  1. Osuszone tofu pokroić w kostkę, doprawić solą i pieprzem i smażyć na łyżce wybranego oleju aż się zrumieni z każdej strony.
  2. Na tej samej patelni podsmażyć wybrane warzywa do miękkości (ok. 3 do 5 minut).
  3. W osobnym naczyniu przygotować sos - zmieszać mleczko kokosowe z sokiem z połówki limonki, sosem sojowym i syropem klonowym (można podmienić na miód lub łyżkę brązowego cukru), czosnek oraz imbir.
  4. Ugotować makaron zgodnie z instrukcjami na opakowaniu.
  5. Na patelnię do warzyw dodać tofu i zalać sosem - gotować przez 5 minut aż sos się lekko zredukuje.
  6. Dodać makaron, wymieszać i nakładać póki gorące.
  7. Można przybrać płatkami chili, kolendrą i nerkowcami.

Smacznego!
pad thai, wegański obiad, bez mięsa, tofu, kuchnie świata, makaron ryżowy, kuchnia tajska

Nadal głodny? :)

5 komentarze:

  1. Pysznie wyglada! Wegańskie dania najlepsze <
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, zgadzam się, nawet mięsożercy uwielbiają :D

      Usuń
  2. Mmm pychota!:) https://julias-cooking.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, wygląda naprawdę mega pysznie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha i nieskromnie powiem, że takie było! :)

      Usuń