Krakersy lniane (1 składnik)


Idealne do chrupania, do maczania w hummusie, do filmu, do torebki, na przegryzkę, nagłego głoda, do własnego doprawienia,  zamiast chipsów, ciasteczek, orzeszków i innych słonych przekąsek. No i najlepsza sprawa - tylko jeden składnik!



kalorie i makroskładniki dla 1 sztuki

Składniki

Składniki na ok. 60 sztuk
► siemię lniane [1 szklanka]

Dodatkowo
► woda [1/2 szklanka]
► ulubione przyprawy

Przygotowanie
  1. Siemię wrzucić do malaksera lub młynka do kawy i zmielić do konsystencji gruboziarnistej mąki.
  2. Mieszankę zalać wodą i doprawić. Wszystko wymieszać i odstawić na 15 minut.
  3. Całość przełożyć na blachę z papierem do pieczenia, przykryć drugim arkuszem papieru do pieczenia i rozwałkować bardzo cieniutko. Zdjąć górną warstwę papieru i naciąć kształt krakersów (po upieczeniu będą łatwe do połamania na równe kawałki) :) 
  4. Wstawić do nagrzanego do 200 stopni piekarnika.
  5. Piec przez ok. 20 minut, aż całość ładnie się przypiecze, ale nie spali.
  6. Po wyjęciu z piekarnika całkowicie ostudzić. 
  7. Przechowywać szczelnie, aby nie nabrały wilgoci.

Smacznego! 

Nadal głodny? :)

2 komentarze:

  1. Wow, ale pyszne krakersy - ostatnio dość często wcinam podobne do kawy bo dietka :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie nie pomyślałam, że można je wcinać do kawy - może spróbuję zrobić na słodko :D Dzięki za pomysł!

      Usuń