Zdrowa Pumpkin Spice Latte (4 składniki)


Kto przepadł dla jesiennego klasyka z kawowych sieciówek? Kawa dyniowa to już oklepany, amerykański napój, który każdego roku cieszy się taką samą popularnością. Na blogu jest już przepis na syrop dyniowy, którego używam dość często, ale podobną, równie aromatyczną kawkę można przygotować w zdrowszej, bezcukrowej wersji, używając tylko kilku składników.


 kalorie i makroskładniki dla 1 porcji
Składniki
Składniki na 1 porcję
► mleko [1 szklanka]
► espresso [1 porcja]
puree dyniowe [2 łyżki]
► miód [1-2 łyżeczki]

Dodatkowo
► cynamon [1/2 łyżeczki]
► imbir mielony [1/4 łyżeczki]
► goździki [3 sztuki]
► gałka muszkatołowa [1/4 łyżeczki]

Przygotowanie
  1. Do rondelka wlać mleko, dodać przyprawy, puree z dyni oraz miód. Gotować na małym ogniu aż na powierzchni pojawią się małe bąbelki. Nie doprowadzać do wrzenia!
  2. Ciepłe mleko przecedzić przez sitko, aby pozbyć się grudek. 
  3. Gotowe mleko spienić za pomocą elektrycznego spieniacza lub blendera ręcznego. W domowych warunkach można też pominąć ten krok i cieszyć się równie pyszną kawą bez pianki :)
  4. Do mleka dolać przygotowane espresso. Jeśli nie macie dostępu do ekspresu czy kawiarki, równie dobrze sprawdzi się kawa rozpuszczalna rozrobiona w 30 ml wrzątku.
  5. Podawać z książką i kocem :)

Smacznego! 

Nadal głodny? :)

1 komentarze: